Een nieuw jaar - Reisverslag uit Coorparoo, Australië van Karen Mermans - WaarBenJij.nu Een nieuw jaar - Reisverslag uit Coorparoo, Australië van Karen Mermans - WaarBenJij.nu

Een nieuw jaar

Door: Kangaren

Blijf op de hoogte en volg Karen

01 Januari 2014 | Australië, Coorparoo


I was dreaming of a white Christmas, maar dan wel eentje met parelwitte stranden en temperaturen boven de 30°C ... Want ja hoor, dat is de Kerstmis die we hier ervaren. Met kerst had ik een weekje verlof! dus kon ik genieten van twee dagen zalig niets doen. De dagen waren snel voorbij, want voorbereidingen op kerst moeten ook gebeuren. Op 24 december kreeg Peter al een telefoontje van het werk, of hij kon vertrekken op Kerstdag? Wij hadden al plannen met Kerst, een gezellige lunch bij vrienden! Maar het kerst-geluier kon niet blijven duren ... Dus op tweede kerstdag = Boxing Day kreeg Peter nogmaals telefoon en ditmaal kon hij niet weigeren. Hij moest die avond uitvliegen.
Gelukkig kreeg ik gisterenavond goed nieuws: ik kon Peter oppikken op Nieuwjaarsdag!!! Een goed begin van 2014, nietwaar?!
De voorbij weken ben ik een voorbeeldige student geweest. Ik studeer nu Engels. Ik had me ingeschreven in wat ze noemen English business (dus geen General English). Dit zou een hoger niveau zijn en vooral toespitsen op het bedrijfsleven. Na een weekje in Business class, vond ik het toch te weinig uitdagend. En na overleg met mijn leerkracht en ons schoolhoofd wisselde ik van cursus. Ik volg nu de IELTS preparation class, hier bereiden ze je voor op een internationaal Engels testsysteem. Je hebt hiervoor 4 onderdelen: luisteren, lezen, schrijven en spreken. Ze testen je op elk van deze vaardigheden en scoren je tussen 1.0 en 9.0. Nu komt een score van 9.0 amper voor, de examinatoren willen zich indekken voor een eventuele penalty. Ik ben niet van plan om de test te ondernemen, hoewel mijn leerkracht mij probeert te overtuigen. Volgens hem zou het "good fun" zijn voor mij, enige nadeel is dat het een kleine $330 kost. En over het algemeen doen de kandidaten een 5-tal keer het examen om een score te bereiken die ze nodig hebben. Want het systeem wordt gebruikt om buitenlandse studenten toe te laten in Australische universiteiten. Maar het systeem wordt ook gebruikt als een voorwaarde voor migratie. Ik hoopte dat mijn huidige klas mij voldoende uitdaging zou bieden, maar ik ben een beetje teleurgesteld. Ik moet toegeven dat Samantha Brunt een ongelooflijke goede job heeft gedaan. Zij trainde ons op het hoogste niveau! Dat maakt dat mijn leercurve minder spectaculair kan zijn, maar je kan nooit een taal volledig beheren. Dus samen met een van mijn vorige leerkrachte probeer ik uitdagende oefeningen om mijn vocabulaire uit te breiden, of mijn grammatica op punt te stellen.
Volgens sommige van mijn vroegere huisgenoten ben ik een excellente leerkracht Engels, omdat ik geduldig ben, maar ook de moeilijkheden van een nieuwe taal begrijp. Omdat ik mij graag bezig houd, vond ik dat ik misschien hierin ook een uitdaging kan vinden. Dus na een aantal klapkes met ons schoolhoofd, hebben we besloten dat zij mij ondersteunt in klasobservaties en dat ik op termijn kleine lesvoorbereidingen mag doen. Op die manier kan ik ervaren of ik het lesgeven leuk vind en of ik een cursus wil volgen om mijzelf hiervoor te qualificeren. Dus ja, ik houd mezelf hier wel bezig...
Ik heb weer nieuwe mensen leren kennen, maar jammer genoeg ook afscheid moeten nemen van anderen. Maar ja, in Australie, het "transit-land" down under, is dit eerder een regel dan uitzondering.
Vandaag hing er een grote rookwolk over de stad, omwille van een bushfire op stradbroke island. Dus moeke en vake, het zal er nu wel anders uitzien dan vorig jaar. Alle kampeerders moesten vandaag verplicht het eiland verlaten. Maar gene paniek, hier bij ons is alles in orde. Wij bereiden ons voor op een ware hittegolf. Temperaturen tegen de 40°C op zaterdag, ik ben benieuwd hoe de mensen zullen reageren. Ik ben ondertussen ook terug aan het werk in het cafe van het museum. En tijdens de schoolvakanties is het zoals gewoonlijk alle hens aan dek. Dus ik kan me moeilijk inbeelden dat mensen thuis zullen blijven op de warmste dag in enkele jaren, als je met de familie naar een museum met airconditioning kan gaan. Dus ja, ik bereid me voor op een interesting 2014!!!! Ik kan alleen maar hopen dat dit ook voor jullie geldt.

  • 01 Januari 2014 - 15:05

    Geertrui:

    :-)
    goed begonnen in 2014!

    heel veel dikke zoenen & veel succes met de carriere opties.

    Is de brief al toegekomen?

    groetjes
    Geertrui

  • 06 Januari 2014 - 09:25

    Bieke:

    Happy Newyear!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coorparoo

Ik ben er ondersteboven van

Mijn nieuwe leven als (werkend)student in het land down under.

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2015

De fabeltjeskrant

26 April 2015

Op verzoek

19 Maart 2015

Make it happen

17 Februari 2015

B(l)each

19 Januari 2015

Dog days
Karen

voila, eindelijk bereik ik het tijdperk van e-dagboeken en reisverhalen

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 37970

Voorgaande reizen:

17 Juni 2015 - 17 Juni 2015

M'n thuis is waar m'n stella staat

23 November 2013 - 15 Maart 2015

Ik ben er ondersteboven van

15 Oktober 2012 - 13 Oktober 2013

een nieuw avontuur

05 Augustus 2012 - 11 September 2012

Afstudeerreis Winke

02 Augustus 2010 - 02 December 2010

Cutting Karen goes solo

Landen bezocht: