Op verzoek - Reisverslag uit Kangaroo Point, Australië van Karen Mermans - WaarBenJij.nu Op verzoek - Reisverslag uit Kangaroo Point, Australië van Karen Mermans - WaarBenJij.nu

Op verzoek

Door: Kangaren

Blijf op de hoogte en volg Karen

26 April 2015 | Australië, Kangaroo Point

Ons Geertje vroeg zich af of ik niet een tekst kon schrijven over het eten in Australie. Dit zette me aan het denken. Het is moeilijk om specifieke gerechten aan te halen, aangezien Australie zo'n mengelmoes is van verschillende culturen/ invloeden.
Maar we zullen beginnen met het meest bekende - soms ook beruchte - product in Australie: Vegemite! Dit chocoladepasta ogende goedje dat ze op de boterham smeren. Nu moet ik even een waarschuwing uitschrijven. Indien je, zoals nonkel Luc, Vegemite een centimeter dik op uw boterham smeert, dan zijt ge "gecharelt". Zelfs een geboren en getogen Australier zou dit niet doen, ook zij smeren maar een flinterdun laagje (het brood moet nog een beetje te zien zijn). Vegemite mag dan misschien wel de textuur hebben van een chocopasta, de smaak is helemaal anders. Ik kan het het best vergelijken met smeerbare OXO = ongelooflijk intens en zout! Als je er niet mee bent opgegroeid, zal je nooit die Australische liefde delen.
Je zou verwachten dat Australie een nationaal gerecht heeft op basis van kangaroo, maar gek genoeg is kangaroo niet een type vlees dat Australiers gebruiken. Waarom dat zo is? Geen idee, ik weet wel dat de boeren ze een ongelooflijke pest vinden, dus die zijn ze liever kwijt dan rijk. Ik denk dat er in Australie statistisch gezien veel meer rund (steak) wordt gegeten dan iets anders. Mensen eten hier veel te grote porties vlees. Je kan hier bijna overal op de kaart een steak menu vinden waarbij het "kleinste" stukje vlees 250g is, oplopend tot over 500g... En ze "verkrachten" hun steaks dan nog, de meesten willen hun vlees goed doorbakken (sorry moeke, ik wijs niet met de vinger, maar je begrijpt wat ik bedoel).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kangaroo Point

Ik ben er ondersteboven van

Mijn nieuwe leven als (werkend)student in het land down under.

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2015

De fabeltjeskrant

26 April 2015

Op verzoek

19 Maart 2015

Make it happen

17 Februari 2015

B(l)each

19 Januari 2015

Dog days
Karen

voila, eindelijk bereik ik het tijdperk van e-dagboeken en reisverhalen

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 37973

Voorgaande reizen:

17 Juni 2015 - 17 Juni 2015

M'n thuis is waar m'n stella staat

23 November 2013 - 15 Maart 2015

Ik ben er ondersteboven van

15 Oktober 2012 - 13 Oktober 2013

een nieuw avontuur

05 Augustus 2012 - 11 September 2012

Afstudeerreis Winke

02 Augustus 2010 - 02 December 2010

Cutting Karen goes solo

Landen bezocht: