En we zijn er bijna ... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Karen Mermans - WaarBenJij.nu En we zijn er bijna ... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Karen Mermans - WaarBenJij.nu

En we zijn er bijna ...

Door: Kangaren

Blijf op de hoogte en volg Karen

01 Juni 2016 | Australië, Brisbane

En we zijn er bijna ...

De laatste voorbereidingen zijn hier volop aan de gang, het lijkt zelfs nog wat hectisch.
Iets meer dan twee maanden geleden boekten wij onze reis naar Europa, met alles erop en eraan- of toch zo goed als. Wij hebben al onze verplaatsingen, een huurauto voor in Engeland, want ergens met de fiets naartoe gaan is "not done".
In onze laatste week, spreken we nog snel af met onze vrienden, krijgen we verzoeken van zaken die we aub willen meebrengen van Engeland of Europa. De laatste zaken verzamelen die wij aan de familie willen afgeven. De computer van Peter die wordt volgeladen met TV shows, automagazines, de laatste films, kwestie van de vlucht tot in Engeland "te overleven". En ik dacht dat het Emirates entertainment pack wel voldoende zal zijn? Hm, blijkbaar niet ... Ik neem mijn medicatie, scroll door de lijst van films en bekijk eentje (of twee), wacht tot ze met het eten rondkomen en tegen dan werkt mn 'sedative component' en val ik gewoonlijk in slaap. Maar niet voor Peter. Hij, die zoveel tijd in de lucht doorbrengt, slaapt nooit tijdens een vlucht. Vervelend, lijkt me.
Nog twee nachtjes slapen en dan vertrekken we. En de voorbereidingen voor het inpakken zijn volop gaande. Discussies of eerder het wikken en wegen van welke outfits we zullen meenemen. Ik ben nogal optimistisch: een aantal kleedjes, shorts, ... Terwijl mijn wederhelft opteert voor lange broeken en truien. Want, wij moeten toegeven, het leven in Queensland maakt ons "softies" wat het koelere weer betreft. Vandaag was het de eerste (officiele) dag van de winter en het was maar 23°C, met een drop tot vooraan 10°C 's nachts. Zoooooo koud!!!!! Wij hebben een trui aan en liefst nog een vestje erover en een lange broek of kousen (voor mij). Op maandag zag ik zelfs iemand aan de bushalte met een echte (tussenseizoens)jas én handschoenen. Dat vond ik er wat over. Maar dus, de vraag of de twijfel over wat nemen we mee. En iedereen hier veronderstelt dat wij naar het goede weer gaan, of toch zomer op zn minst. Zij verschieten telkens als ik vertel dat de temperaturen dezelfde zijn als onze winters hier. Maar ik kijk wel al uit naar die lange zomerdagen ... En het schrille geroep van de zwaluwen!
Er is trouwens een vogeltje dat me erop wees dat de Moeskop (om één of andere bizarre reden) niet open is op zaterdagavond. Dus wij zullen ons in het Zeezicht bevinden - andere kant van de Dageraadplaats.
Ik zal proberen iedereen op de hoogte te houden van onze avonturen in Europa, maar wil me al op voorhand verontschuldigen moest het niet lukken.

  • 01 Juni 2016 - 15:49

    Geertrui:

    Heykes: zeer belangrijk voor de terugweg krijgen jullie nog iets mee, dus graag een beetje plaats overhouden :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

voila, eindelijk bereik ik het tijdperk van e-dagboeken en reisverhalen

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 37974

Voorgaande reizen:

17 Juni 2015 - 17 Juni 2015

M'n thuis is waar m'n stella staat

23 November 2013 - 15 Maart 2015

Ik ben er ondersteboven van

15 Oktober 2012 - 13 Oktober 2013

een nieuw avontuur

05 Augustus 2012 - 11 September 2012

Afstudeerreis Winke

02 Augustus 2010 - 02 December 2010

Cutting Karen goes solo

Landen bezocht: