Van A(ntwerpen) naar B(risbane) - Reisverslag uit Coorparoo, Australië van Karen Mermans - WaarBenJij.nu Van A(ntwerpen) naar B(risbane) - Reisverslag uit Coorparoo, Australië van Karen Mermans - WaarBenJij.nu

Van A(ntwerpen) naar B(risbane)

Door: Kangaren

Blijf op de hoogte en volg Karen

23 November 2013 | Australië, Coorparoo

Tja, je kan rechtstreeks van A naar B of je kan via China gaan he. Dus wat doe ik dan? Via China, Hong Kong meer bepaald. Want van Antwerpen naar Brussel om er rustig in te checken, nog iets te drinken en opnieuw afscheid te nemen. Een korte vlucht naar Helsinki, waar ik bijna rechtstreeks op het volgende vliegtuig kan stappen met bestemming Hong Kong. Een rustige vlucht, minder goed geslapen, maar we hebben nog steeds tijd om dat goed te maken op de volgende vlucht.
In Hong Kong staat er een dametje met een papier miss Karen MermanG op te wachten ... Wow, geeft wel een gek gevoel, heb dat nog nooit gehad. Nog een ander meisje stond mee op het papier. We moesten het dametje volgen naar een desk, want er zou "nieuwe" vluchtinformatie zijn. Euhm????? Zolang de vlucht maar niet geschrapt wordt, zal het wel niet zo erg zijn zeker?! Maar je weet nooit met die Chinesen he. Blijkbaar wilden ze gewoon onze baggagetickets checken. Emma, het andere meisje blijkt een Australische te zijn, die net een stage periode in Brussel achter de rug heeft. Ook zij kon maar niet wennen aan de kou, maar keek niet uit naar het vochtig hete, stormende Brisbane.
De vluchten verlopen vlot, ditmaal zonder kleurrijke figuren die naast me zitten. Op de laatste vlucht is het zitje naast me zelfs vrij, dus meer slaapruimte ... Woohoo.
Iedereen krijgt ook een passenger card, die we moeten invullen. Je moet dan aangeven of je eten aan te geven hebt (vlees, vis, gevogelte, noten, ...), panten of zaden bij hebt, dieren bij hebt of in contact bent geweest met boerderijen en zo misschien vreemde ondergrond transporteert. Naast de algemene vragen of je grote hoeveelheden geld of alcohol bij je hebt of misschien wel verboden producten uiteraard. Ik had al overal neen op geantwoord tot ik besefte dat die m&m's van het vliegtuig ook wel nootjes bevatten en oh ja, had ik ook niet de "doopsuiker" van Freya bij??? Ik heb ze nog niet geopend, maar ik herinner mij iets van koffie- of cacaobonen gehuld in chocolade ... Oops, noten dus ... Damn ... Ik ga die dan moeten afgeven :-( !!!!!
Er was een lange rij om het land binnen te geraken, maar uiteindelijk toch tot de bevoegde ambtenaar geraakt en de langverhoopte stempel in mijn paspoort gekregen. Hm, misschien moet ik toch ook eens naar andere landen, anders heb ik maar een saai paspoort ;-) . En dan mijn baggage oppikken en richting uitgang. Vlak voor de uitgang moet je dan je passenger card afgeven en de "douane" op de hoogte brengen van aan te geven goederen. Maar als ik hem uitlegde dat ik de doopsuiker, met kans op noten in een jasje van chocolade bijhad, maakte hij daar geen probleem van. Ik mocht doorgaan :-) jeuj!!!
Mijn lift naar huis ... Ik wist dat George er al was - hij had mij al gebeld - maar ik zag hem niet. Oh ja - voor de duidelijkheid : mijn allerliefste kon mij niet oppikken, want de dag voordien uitgevlogen naar Perth... Wat een heerlijke timing! Dus kwam een maat van hem mij ophalen, maar ik vond hem dus niet. En omdat ik langer dan een maand uit Australie ben weggebleven vond mijn gsm operator dat mijn krediet verlopen was. Gelukkig bestaan er vriendelijke mensen van wie ik even een telefoontje mag plegen en vanaf dan geen probleem.
George brengt mij thuis - en zonder dat ik mensen wil kwetsen, maar het is fijn om na al die weken terug thuis te komen. Ook al is dat alleen. Terug mijn eigen ruimte hebben... Buiten dan die 45kg baggage gerekend he. De hele voormiddag op mijn gemakje alles uitgepakt en netjes weggeborgen. Want in de namiddag zou ik afspreken met mijn beste vriendin hier, Beatrice, het braziliaanse meisje met wie ik in de shared accomodation heb gewoond. Jammer genoeg zal zij op 2 December Australie omruilen voor Barcelona, waar haar Miguel ondertussen werkt en woont. Australie is een beetje als een doorstroomland. Mensen worden aangetrokken tot dat vreemde, verre, uitgestrekte land, maar vertrekken na verloop van tijd ook weer. En ook de Australiers - of toch diegene die ik ken - zouden wat graag naar Europa gaan om er minstens een aantal jaren te wonen (werken). Dus is het in Australie een constante wisselwerking van nieuwe mensen leren kennen, maar ook van afscheid nemen.
Terwijl het in Belgie al sneeuwde, kon ik maar geen keuze maken welk zomerkleedje ik zou aandoen ;-) . Ik heb met Beatrice de ganse namiddag in het park gezeten, zalig! Gelukkig bleef de voorspelde (en aangezien zomer altijd verwachtte) storm uit. In tegenstelling tot nu, de volgende ochtend. Ik was vergeten dat Brisbane ook wel erg broeierig kon zijn. Maar ach, als het dat maar is.
Dus ja mensen, ik ben goed aangekomen in Australia (hoewel ik Belgie ook al m'n best heb gedaan haha). Ik kijk al uit naar mijn eerste schooldag, zelfs met een beetje zenuwen. Ai, ai, zal dat gevoel ooit anders worden? Jullie voorbeeldige student gaat nu nog eerst genieten van een weekendje niets doen, alvorens er volle bak te moeten invliegen.

Op algemene aanvraag: sinterklazen, kerstkaarten, (verrassings)bezoekje of de "ouwe, gouwe" postduif slechts één adres:
Karen Mermans
Unit 3/ 36 Kitchener street
Coorparoo 4151
Queensland
Australia

  • 23 November 2013 - 12:45

    Jef Janssens:

    prachtig,

    zeker met je adres, we zullen er zeker gebruik van maken!
    genieten

  • 23 November 2013 - 13:12

    Inge:

    Hey Karen,

    leuk om te horen dat je terug thuis bent!
    Ik wens je er ongelooflijk veel succes toe en dat je je er heel goed mag voelen!

    Groetjes,

    Inge

  • 24 November 2013 - 19:53

    Geertrui:

    :-) jaj! goed aangekomen :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coorparoo

Ik ben er ondersteboven van

Mijn nieuwe leven als (werkend)student in het land down under.

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2015

De fabeltjeskrant

26 April 2015

Op verzoek

19 Maart 2015

Make it happen

17 Februari 2015

B(l)each

19 Januari 2015

Dog days
Karen

voila, eindelijk bereik ik het tijdperk van e-dagboeken en reisverhalen

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 38032

Voorgaande reizen:

17 Juni 2015 - 17 Juni 2015

M'n thuis is waar m'n stella staat

23 November 2013 - 15 Maart 2015

Ik ben er ondersteboven van

15 Oktober 2012 - 13 Oktober 2013

een nieuw avontuur

05 Augustus 2012 - 11 September 2012

Afstudeerreis Winke

02 Augustus 2010 - 02 December 2010

Cutting Karen goes solo

Landen bezocht: