Een nieuw avontuur - Reisverslag uit Tullamore, Australië van Karen Mermans - WaarBenJij.nu Een nieuw avontuur - Reisverslag uit Tullamore, Australië van Karen Mermans - WaarBenJij.nu

Een nieuw avontuur

Door: Kangaren

Blijf op de hoogte en volg Karen

29 Juni 2013 | Australië, Tullamore


Het lijkt bijna onmogelijk om binnen het grote avontuur van Australie nog een nieuw avontuur te beginnen, maar geloof me dit is een nieuw avontuur!
Na 7 maanden in de comfortabele, stedelijke schoot van Brisbane te hebben vertoefd, heb ik the city life verruild voor the bush. De komende drie maanden ben ik thuis in tullamore. Tullamore is een kleine (erg letterlijk! Te nemen, ongeveer een 250 inwoners) gemeenschap. Je kan Tullamore googelen en zien dat het zo'n 450km inland van Sydney ligt, dus in NSW. Wat komt een mens hier zoeken? Tja ... Ik werk momenteel in het enige hotel, de bar in town, dus veel mensen komen hier om wat gezelschap op te zoeken. En uiteraard om onze kassa te spijzen. Want waw, wat kunnen ze toch verzetten. Ik zou al lang ziek zijn geworden, maar die mannen hier blijven rustig verder drinken.
Ik heb gisteren mijn eerste werk dat gedraaid (en overleefd) en dus ook mijn eerste pinten getapt! Haha, zo grappig. Gisterenavond is mijn andere collega na veel gedoe ook in town gearriveerd, Ruth is haar naam. Dus de komende drie maanden zullen wij erg close collega's worden. Ik kan nog niet goed inschatten hoe snel ik me in deze gemeenschap kan inwerken. Ik ben nog steeds onzeker over alles wat ik doe. Ik had zelfs vannacht gedroomd dat mijn bazin niet tevreden was, dus dat ik ontslagen werd. Tssss, sommige dingen zullen nooit echt veranderen zeker?!
Maar het begin van een nieuw avontuur betekent ook het achterlaten van Brisbane. Gehuild heb ik om mijn collega's in het cafe achter te laten! Ik heb me er goed geamuseerd en het was leuk om iets compleet anders te doen! Waarschijnlijk komt een van m'n ex collega's me opzoeken in Tullamore - zij werkte hier vorig jaar (verklaring om naar de middle of nowhere te komen). En dat lijkt me erg exciting, vooral omdat het hier een erg druk weekend zal worden... Maar meer daarover wanneer we zover zijn.
Een klein praktisch detail: nu ik in Tullamore zit voor de komende drie maanden, zal mijn trip naar Belgie uitgesteld worden. Ik weet het, veel mensen keken uit naar mijn bezoek, maar ik kan hier niet weg... Goede nieuws is dat ik in oktober naar Belgie (en omstreken) kom - dus Reinout en Lisa, count me in on that wedding :-)

Pfff, ik heb het gevoel niet echt georganiseerd te zijn/ schrijven. Maar als mensen me iets willen opsturen via de post (verjaardagskaarten bvb ;-) ): jullie kunnen me bereiken via
Karen Mermans
P/a Tullamore hotel
Cardigan street
Tullamore 2874
New South Wales / Australia

Een kleine update vanuit het grote Australie en ik probeer jullie op de hoogte te houden van mijn avontuur in the bush.
Foto's zullen ook volgen ...

  • 29 Juni 2013 - 09:46

    Jef Janssens:

    Hallo Karen,

    Succes met je nieuwe uitdaging! En je zal het vlug gewoon worden.

    groetjes, en xxx vanuit Wilrijk

  • 29 Juni 2013 - 10:06

    Katelijne:

    Hoi, Karen,

    Heel leuk om nog eens iets van je te horen.
    Je klinkt helemaal niet overtuigd van de stap die je nu zet, dus ga ik er vanuit dat je niet echt keuze had...

    Elke nieuwe stap brengt nieuwe perspectieven, hé! Wie weet wat brengen the bushesmen je nog bij?!
    Blijkbaar hebben ze er al wel internet, dat is ook al iets! Ben ik alleszins heel blij om!

    Hoe voel je je ondertussen? John vertelde me dat je er heel goed kan aarden, en dat een terugkeer naar België er vermoedelijk niet inzit. Wat maakt Australië dan zo speciaal? Ik ben echt benieuwd!

    Het is zo zonde dat Australië zo duur en ver is, een bezoekje zit er niet echt in vrees ik.

    Wel heel spijtig dat je niet komt nu, maar ja dan stellen we het uit tot oktober, hoewel ik vermoed dat je al redelijk snel volgeboekt zal zijn?

    (hm, dit is ook niet echt een samenhangend berichtje... sorry daarvoor!)

    Tot mails (want ik denk dat ik niet alle updates van WaarBenJij doorkrijg): onsiakatelijne@gmail.com

    Liefs,
    Katelijne


  • 29 Juni 2013 - 10:51

    Els:

    Hey Karen,

    waaw, klinkt allemaal geweldig.
    Je hebt groot gelijk! Je bent nog jong en hebt nu de kans om de wereld te zien.
    geniet ervan zowel van de mooie als de minder mooie momenten. Het zal je sterker maken, zoveel is zeker.

    en als je dan toch nog eens naar ons belgenland terugkeert, laat het dan weten he!

    gr
    Els (die godverdomme zo jaloers is)

  • 29 Juni 2013 - 15:19

    De Luk:

    Het wordt weeral iets nieuws om naar uit te kijken.
    Volgens mij gaat dat wel lukken, je komt wel op je pootjes terecht.
    Tip bij het tappen: never maar dan ook never het teutje van de tapkraan in het getapte bier laten komen... Rest komt vanzelf voor de perfect draft te creëren...

    Yours truly,

    Deluke

  • 29 Juni 2013 - 18:29

    Monique Huys:

    Dag Karen, ik ben heel blij weer iets van jou te horen, wel jammer dat het langer gaat duren voor we jou een ferme knuffel kunnen geven. We zijn wel heel blij dat jij erbij kunt zijn als Reinout en Lisa trouwen. Hier gaat alles zijn normale gangetje, Koen en Geertrui zitten in IJsland, Geertje heeft nog op de valreep een nieuwe job veroverd net voor het vertrek, iedereen blij. Lode heeft "maar" 6 herexamens, nu nog hem aan het studeren krijgen. Uw Moeke en ik hebben net een super citytripje in Berlijn achter de rug, voor herhaling vatbaar, al zal het waarschijnlijk Italie worden. Ik zie er erg naar uit je terug te zien. Zorg goed voor jezelf en een dikke kus tante Monique

  • 02 Juli 2013 - 09:15

    Bieke:

    Maak er maar een heel bijzondere verjaardag van in the Bush!!!
    Alvast dikke birthdaykussen van mij.

    Geniet Bieke

  • 07 Juli 2013 - 14:34

    Veerle:

    Hallo Karen,
    Heb je verslag gelezen, ik wens je veel succes.
    Veel lieve groetjes,
    Ruud Veerle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Tullamore

een nieuw avontuur

take me back to the land of OZ

Recente Reisverslagen:

16 November 2013

Nieuw vertrek

05 November 2013

Tegenwerkingen en verwachtingen

01 Oktober 2013

Toeters en bellen

03 Augustus 2013

Verrassend

29 Juni 2013

Een nieuw avontuur
Karen

voila, eindelijk bereik ik het tijdperk van e-dagboeken en reisverhalen

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 38010

Voorgaande reizen:

17 Juni 2015 - 17 Juni 2015

M'n thuis is waar m'n stella staat

23 November 2013 - 15 Maart 2015

Ik ben er ondersteboven van

15 Oktober 2012 - 13 Oktober 2013

een nieuw avontuur

05 Augustus 2012 - 11 September 2012

Afstudeerreis Winke

02 Augustus 2010 - 02 December 2010

Cutting Karen goes solo

Landen bezocht: