Tegenwerkingen en verwachtingen - Reisverslag uit Antwerpen, België van Karen Mermans - WaarBenJij.nu Tegenwerkingen en verwachtingen - Reisverslag uit Antwerpen, België van Karen Mermans - WaarBenJij.nu

Tegenwerkingen en verwachtingen

Door: Kangaren

Blijf op de hoogte en volg Karen

05 November 2013 | België, Antwerpen

Ik ben ondertussen terug in Europa. Voor drie weekjes, dat is toch de verwachting. Want ja, ik had nogal wat verwachtingen ... En dat blijkt dan toch nooit echt helemaal te kloppen. De verwachting om even over en weer te komen naar Europa. Daar snel een volgend working holiday visum aan te vragen om weer een jaar in Australie te kunnen blijven (en werken). Maar al na stap 1 wist de computer mij doodleuk te melden dat ik te oud ben om dit visum nog aan te vragen. Allé, ik, die altijd 9 jaar jonger wordt geschat - ik zou te oud zijn!!!! Naast de verontwaardiging toch ook wel een klein beetje paniek. Want dit was niet mijn verwachting. Ik kwam enkel op vakantie naar Europa, niet om noodgedwongen te blijven. Niet om huur te betalen aan een appartement in een land waar ik niet binnenkan. En al helemaal niet om zonder afscheid te nemen iedereen in Australie achter te laten. Dus ja, wat zijn dan de opties??? Teruggaan op een tourist visa. Voorwaarde is dat je niet mag werken dan. Hm :-( Teruggaan op een student visa, maar dan moet je natuurlijk je studies betalen en studeren. Maar mag je ook wel nog 20/week werken en tijdens vakanties zoveel je wil. Dat lijkt dan de beste oplossing en een kans om de carriere een nieuw leven in te blazen. En dan wil ik ook echt wel iets anders doen! Dus hoop ik te kunnen beginnen aan een jaar studie voor een certificate in tourism. Voor je werk bezig zijn met reizen ... Het spreekt tot de verbeelding.
Maar ook hier tegenwerkingen en andere verwachtingen. Plots blijkt dat buitenlandse studenten verplicht een health insurance moeten nemen, en dat heb je niet voor $50. En al zeker als de site telkens blokkeert als je een betalingsmethode moet aanklikken. Maar dat is intussen wel gelukt. Dus kon ik ook de aanvraag voor de school starten, want die lid nummer moet je daarbij ingeven. Maar nu zit ik vast in die aanvraag procedure, want de site wil mij geen keuze laten maken voor een studierichting. Ai, ai, wat gaan we nog krijgen?!? En zolang ik deze procedure niet rond krijg, kan ik nog geen aanvraag starten voor mijn visum, want ik heb mijn studentennummer nodig om daarbij in te geven ;-)! Het is wat, die dromen achterna gaan haha.
En uiteraard had/heb ik geen blanco agenda voor die drie weken in Europa... De eerste dagen volgepropt met (dokters)afspraken, langs het gemeentehuis om nieuwe identiteitskaart aan te vragen en al een beetje mensen zien... De eerste vrijdag naar Delft om het ja-woord bij te wonen van Lisa en Reinout!!! En hoe lief, ze deden (om praktische redenen) hun ceremonie in het Engels woohoo. Zaterdag de toerist uitgehangen in delft, erg gezellig. Daarna compleet uit geregend op weg naar het station en dus als een waterkieken op de trein naar Amsterdam. Een fijn weerzien met Laura - die ik, als we het uitrekenden, drie jaar geleden down under heb leren kennen. Ook Amsterdam is een toffe stad, met zoveel fietsen -> australische hoofden zouden ervan gaan tollen om dit nog maar in te beelden! En dan zondag weer naar Belgie.
De week in Belgie die daarop volgde zat volgepropt met afspraken met vrienden en familie. Ik hoop dan ook dat mensen niet het gevoel hebben gekregen op een rapje afgewerkt te zijn geworden. Maar ik vind dat ik flink mijn best heb gedaan en heb dan ook enorm genoten om iedereen terug te zien en te kunnen knuffelen. Heb meer dan één dikke kus van mijne lieverik gekregen ;-) dus ben ik content! Ik heb de nieuwe verblijfplaats van mijn broer gezien, nieuwe babietjes kunnen vastpakken en weer lekkere Belgische gerechten en bieren kunnen eten en drinken.
In mijn derde week in Europa stond een bezoek aan Ierse vrienden en een nicht die momenteel in Leeds doctoreert op de planning. In Noord Ierland weeral super mooie dingen gezien, in Belfast erg verbaasd geworden over de nog steeds erg actuele spanningsvelden tussen loyalisten en katholieken en het zalig vinden om bij die vrienden te kunnen zijn! Zelfs Halloween - all hallow's eve - gevierd in Belfast als zijnde heks haha. De dag nadien tegen de avond terug op weg, met stop in Manchester/ Leeds. Kei gezellig zitten bijkletsen tot half twee 's nacht en van de kou (chauffage slaat af) dan toch maar gaan slapen. Zaterdag op sleeptouw genomen worden door een "over"enthousiaste nicht, wat maakte dat we moesten zoeken naar activiteiten in Leeds ;-). Volgens de schrijver van de Rough Guide is het Royal Armoury Museum op zich al een bezoekje waard... We durfden dit te betwijfelen, en houden het voor een "volgende" keer haha. Die avond was het ook slotavond van York Illuminated 2013, dus effe op de trein naar York. Geweldig toch dat je dat zo snel kan doen! En daar genoten van een lichtspel doorheen de straten van York. York is op zich een erg pitoresk Middeleeuws stadje - was hier in een ver verleden al eens geweest -> echt een city trip waard. Jammer dat het die avond ook nog vrij hard regende, dat nodigt niet uit om gezellig door de straten te dwalen.
Op zondag super gestresseerd, want geprivatiseerde treinverkeer loopt ongeveer een half uur vertraging op, wat maakt dat de check-in 5 min voor ik al puffend en hijgend toe kom gelopen is gesloten. Gelukkig kunnen de andere dames van de service desk mij via telefoonverbinding alsnog "fast lane " laten inchecken. Ik had ook enkel handbagage bij, dat helpt. En zo haal ik dan op het nippertje nog mijn vlucht van Manchester naar Antwerpen. Jaja, ik vond dat ik wel een extraatje verdiende binnen al mijn reizen en ik heb mij dus geboekt via Antwerpen. Ik kan het echt iedereen aanraden, zo op vijf minuten van de luchthaven zitten.
Maar naast alle vakantiegevoelens is er toch nog wel veel stress. Want mijn inschrijving voor mijn studies wilde maar niet lukken, dus kon ik ook nog geen visum aanvragen. En de datum van mijn terugvlucht kwam wel erg dichtbij.
Ondertussen wacht ik nog steeds om mijn inschrijving op de school te finaliseren - ze bekijken mijn aanvraag nog... Dus ik heb beslist om mijn terugvlucht uit te stellen. Ik hoop tegen 20/11 alles geregeld te hebben en dus te kunnen vertrekken voor een nieuw jaartje Australia, want ik huur sinds eind September een nieuwbouw appartement met mijn partner. En dus tel ik af om terug te kunnen.
Dit geeft mij ook weer de gelegenheid met nog andere mensen af te spreken, naar verjaardagsfeestjes en babyborrels te gaan. Dus als je nog wil afspreken met mij, laat de telefoon dan even rinkelen: 0486/835.304. Dit nummer is gelding zolang ik in Belgie (Europa) ben, maar ik ben te lui om mn voice mail in te stellen, dus gelieve geen berichten na te laten.
Ik hoop jullie snel op de hoogte te kunnen brengen van "goed" nieuws, zijnde dat de verwachtingen van mijn visa zijn ingelost en dat ik terug naar het land van OZ kan! Waar zijn die rode schoentjes van Dorothy ;-)

  • 06 November 2013 - 09:20

    Karen Mermans:

    En de school vraagt nog steeds extra informatie, is er nog niet toe gekomen om mij de bank details door te geven, maar verwittigde me dat 11/11 als startdatum al niet meer zal lukken ... Tja, dat kan ik begrijpen. Hopelijk begrijpen ze snel hoe het gaat.

  • 06 November 2013 - 10:49

    Jeroen:

    Dag Karen, hopelijk lukt het allemaal nog? Kan je geen 'knelpuntberoep' gaan doen in Australië? Veel groeten, Mattis, Cath en Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Antwerpen

een nieuw avontuur

take me back to the land of OZ

Recente Reisverslagen:

16 November 2013

Nieuw vertrek

05 November 2013

Tegenwerkingen en verwachtingen

01 Oktober 2013

Toeters en bellen

03 Augustus 2013

Verrassend

29 Juni 2013

Een nieuw avontuur
Karen

voila, eindelijk bereik ik het tijdperk van e-dagboeken en reisverhalen

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 38069

Voorgaande reizen:

17 Juni 2015 - 17 Juni 2015

M'n thuis is waar m'n stella staat

23 November 2013 - 15 Maart 2015

Ik ben er ondersteboven van

15 Oktober 2012 - 13 Oktober 2013

een nieuw avontuur

05 Augustus 2012 - 11 September 2012

Afstudeerreis Winke

02 Augustus 2010 - 02 December 2010

Cutting Karen goes solo

Landen bezocht: