Toeters en bellen - Reisverslag uit Tullamore, Australië van Karen Mermans - WaarBenJij.nu Toeters en bellen - Reisverslag uit Tullamore, Australië van Karen Mermans - WaarBenJij.nu

Toeters en bellen

Door: Kangaren

Blijf op de hoogte en volg Karen

01 Oktober 2013 | Australië, Tullamore


Ongelooflijk. M'n iPad vertelt me dat ik 59 dagen geleden m'n laatste blogtekst heb geschreven. Tijd om dat te veranderen.
M'n drie maanden in tullamore zitten er op. Wat is dat snel voorbij gegaan... En ja hoor, net als altijd verliet ik ook Tullamore met spijt in het hart. Het is straf dat je zulke goede mensen tegen komt en zulke goede relaties kunt opbouwen in een relatief korte tijd. Ik heb zelfs het gevoel dat iedereen een bezoek zou moeten brengen aan dat dorpje "with a touch of Ireland", maar ik begrijp ook wel dat de "strikte" toeristen weinig attractie vinden in het dorp. Het zijn vooral de mensen, de "community feel" en de laid-back lifestyle die het 'em doen. En... de prachtige vergezichten van paddicks met schapen of gewassen of de sterren 's nachts. Terug in Brisbane besef ik pas hoe vaak ik naar de sterren keek en ook effectief de Milky Way kon zien! Langs de andere kant was het die prachtige sterrenhemel die maakte dat ik m'n enkel zwaar verzwikte (en daar draag ik nu nog de gevolgen van).
Ja, jullie lezen het goed, ik ben terug in Brisbane. Nog even genieten van een beetje "vakantie" en m'n enkel soigneren. En ondanks het feit dat ik enorm blij ben om m'n huisgenoten terug te zien - haha, had hen niet laten weten wanneer ik terug kwam en wat een verrassing het was - en m'n ex collega's, het voelt ook wat gek om terug in de stad te zijn voor een luttele twee weken. Ik kon makkelijk in Tullamore blijven. Geen nood, ik zie ook alle voordelen: op slechts 5min wandelafstand kunnen kiezen welke supermarkt ik wil binnen stappen, het stadscentrum op nog geen half uur en m'n vrienden in de stad ... Het is echt wel handiger!!! Ik weet niet of ik vermeldde dat we voor de boodschappen in Tullamore (hetgeen ze niet leverden) een dik uur moesten rijden?! Stel je voor ... Even snel naar Knokke of Oostende om boodschappen te doen, of een x-ray te nemen. Maar dat is hoe je leeft in Tullamore en je hebt geen andere keuze, dus doe je dat.
Nog een kleine twee weken en m'n jaar in Australie is volbracht. Nog een kleine twee weken en ik zit op het vliegtuig naar Belgie. In het voorbije jaar heb ik weer ongelooflijke herinneringen vergaard!!!! Helemaal anders dan m'n pure travel experiences... Zalig! Maar ik ben niet de enige voor wie heel wat veranderde. Ondertussen zijn er weer een aantal nieuwe spruiten op de wereld gebracht (sommigen nog onderweg), zijn mensen overleden, zijn mensen gehuwd en anderen zijn genezen verklaard. Hoog tijd dus om iedereen weer te knuffelen en te zoenen!!!!! Dus ja, schrijf in jullie agenda's Karen terug in Belgie op dinsdag 15 oktober om 9.15am - spandoeken, toeters en bellen zijn absoluut toegestaan (maar mss ook een zakdoekje?)!!!! Nu begrijp ik ook wel dat niet iedereen daar kan staan, daarom een "georganiseerd" meeting moment de dag nadien, woensdag 16 oktober. En waar beter afspreken dan in de Quetzal Chocoladebar, we zijn tenslotte in Belgie nietwaar?! Ik stel voor dat we ergens in de avond afspreken, laat ons zeggen vanaf 6.30 pm. Ik weet nu al dat m'n drie weken in Europa erg snel gevuld zullen zijn/ voorbij zullen vliegen, dus ik doe m'n best om die knuffels en zoenen aan iedereen uit te delen.
Ik hoop op een geweldig huwelijksfeest met de familie, een dikke zoen van mijne lieverik, een badmutsen-sessie met de madammen, ... en uiteraard copious amounts of food and alcohol (want dat mis ik toch ook)!
Een excited Belgenmeisje

  • 01 Oktober 2013 - 11:52

    Sarah Renders:

    Hey Karen!

    Fijn om nog eens iets te horen van jou!
    Mss is er wel nog een gaatje in je tijd in Belgiën om af te spreken....
    Wat zijn je planen nadien, ga je gewoon terug naar Brisbane?

    Ik heb ook nog goed nieuws dat ik met je wil delen....je voelt het al aankomen zeker, nog iemand die je mag toevoegen aan je lijstje 'nieuwe spruit onderweg'....ik ben namelijk 12 weken zwanger van een broertje of zusje voor Iro en daar moeten we zeker ene op gaan drinken.

    Hopelijk tot ergens in de komende maand
    xxx

  • 01 Oktober 2013 - 13:46

    Bieke:

    Hallo Karen,

    Ook ik hoop je weer te zien. We moeten echt eens bijpraten. Keer je na drie weken terug naar Australië of heb je andere plannen.
    Ik bekijk eens samen met Sarah of we ook kunnen afzakken naar de chocoladebar op 16 oktober.

    Dikke kus
    Bieke

  • 01 Oktober 2013 - 15:19

    Monique:

    Dag Karen,

    Ik zie er erg naar uit jou terug te zien, dinsdagmorgen lukt niet maar vrijdag op den trouw kunnen we elkaar niet mislopen, ben jij dan bereikbaar per sms?

    Alvast een dikke knuffel, tte Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Tullamore

een nieuw avontuur

take me back to the land of OZ

Recente Reisverslagen:

16 November 2013

Nieuw vertrek

05 November 2013

Tegenwerkingen en verwachtingen

01 Oktober 2013

Toeters en bellen

03 Augustus 2013

Verrassend

29 Juni 2013

Een nieuw avontuur
Karen

voila, eindelijk bereik ik het tijdperk van e-dagboeken en reisverhalen

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 38022

Voorgaande reizen:

17 Juni 2015 - 17 Juni 2015

M'n thuis is waar m'n stella staat

23 November 2013 - 15 Maart 2015

Ik ben er ondersteboven van

15 Oktober 2012 - 13 Oktober 2013

een nieuw avontuur

05 Augustus 2012 - 11 September 2012

Afstudeerreis Winke

02 Augustus 2010 - 02 December 2010

Cutting Karen goes solo

Landen bezocht: