Het studentenleven - Reisverslag uit Coorparoo, Australië van Karen Mermans - WaarBenJij.nu Het studentenleven - Reisverslag uit Coorparoo, Australië van Karen Mermans - WaarBenJij.nu

Het studentenleven

Door: Kangaren

Blijf op de hoogte en volg Karen

07 Juni 2014 | Australië, Coorparoo

Mei was voor mij een maand om schoolactiviteiten op te pikken! Ik zelf studeer toerisme, maar wij hebben English Unlimited als zusterschool. Dit is technisch gesproken mijn vroegere school, waar ik mijn IELTS klas volgde en ook waar ik vrijwillig de lessen volgde/ ging observeren. Zij organiseren maandelijks een drietal activiteiten voor de studenten. Voor de activiteiten in mei moet ik de leerkrachte van overdag bedanken, want zij was zo georganiseerd voor haar studenten dat zij het overzicht op het bord had geschreven, zodat wij het een uurtje later ook konden lezen. En toevallig waren het allemaal activiteiten die me aanspraken.
De eerste vrijdag - na mijn ochtendshift - vervoegde ik de studenten voor een geleide tour in Brisbane City Hall. Ze hebben dit de laatste drie jaar gerenoveerd, maar is een half jaartje geleden terug geopend. Tijd dus voor een bezoekje. We mogen in de "concertzaal", net niet in het bureau van de burgemeester, want aan het werk, en in de patio. Op de derde verdieping is het Brisbane Museum gehuisd en we kunnen de 80-jaar oude lift nemen tot de top van de klokkentoren. Een mooi 360° overzicht over de binnenstad. En dat allemaal gratis! Leuk om te ontdekken.
Twee weken later ging een studentendelegatie naar een Rugby match kijken in het stadium!!! Waw, perfecte zitjes. Hoewel ik moet toegeven dat ik door het oog van de naald ben gekropen. Blijkbaar waren de tickets af te halen aan de schoolreceptie ... Maar aangezien ik enkel in het begin van de week daar passeer, geen ticket! Gelukkig was ons receptioniste zo vriendelijk om mij en een ander meisje uit de nood te helpen (en onze tickets te geven). Fjieuw!!! De zitjes in het stadium waren op de 11e rij van het veld, achter een van de doeleinden, beter konden we niet hebben. Het was tof om die sfeer in het echt mee te maken!
En dan een week later deden we een fietstocht door Brisbane - eerder langs de prachtig aangelegde fietspaden langs de Brisbane rivier, maar niettemin zalig om nog eens te kunnen trappen. Als doorwinterde Belg is leren fietsen een evidentie, maar hier is dat wel andere koek. Alle aziatische studenten vinden dat hun zadel te hoog staat (zij willen graag met de neus tussen de knieën fietsen), anderen zijn dan weer erg onstabiel. Gelukkig geen accidenten, maar wel enkele omwegen naar "brede" fietspaden zodat iedereen het gevoel heeft er zeker op te kunnen fietsen. Uiteraard ook over de Story Bridge getrapt ... Niet zo bekend als de Harbour Bridge in Sydney, maar het onmiskenbare icoon voor Brisbane. En uiteraard stralende zon en blauwe lucht als companion.
En zo was mei wel erg snel gevuld!

  • 07 Juni 2014 - 19:30

    Geertrui:

    :-) buitenlanders best ook afraden om het fietsen & drinken te combineren. Bij mijn vroegere collega's gezien dat je daar toch best levenslange fietservaring voor hebt.

    Rugby is altijd een beetje feest! jeeeujjj

  • 07 Juni 2014 - 22:16

    Koen Vander Meulen:

    Karen ,

    Ik heb net een mailtje naar uw hotmail account gestuurd ivm de frequent flyer punten die ik je beloofd heb

    Nonkel Koen

  • 08 Juni 2014 - 21:53

    Goedhartjes:

    Hoi Karen
    Merci voor deze update! We volgen jouw avonturen graag!
    We spelen nu elke week maandag volleybal in het park. Je papa is dan ook van de partij en houdt ons ook op de hoogte van jouw wedervaren.
    Groetjes
    Karen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coorparoo

Ik ben er ondersteboven van

Mijn nieuwe leven als (werkend)student in het land down under.

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2015

De fabeltjeskrant

26 April 2015

Op verzoek

19 Maart 2015

Make it happen

17 Februari 2015

B(l)each

19 Januari 2015

Dog days
Karen

voila, eindelijk bereik ik het tijdperk van e-dagboeken en reisverhalen

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 37988

Voorgaande reizen:

17 Juni 2015 - 17 Juni 2015

M'n thuis is waar m'n stella staat

23 November 2013 - 15 Maart 2015

Ik ben er ondersteboven van

15 Oktober 2012 - 13 Oktober 2013

een nieuw avontuur

05 Augustus 2012 - 11 September 2012

Afstudeerreis Winke

02 Augustus 2010 - 02 December 2010

Cutting Karen goes solo

Landen bezocht: