Nog eventjes - Reisverslag uit Coorparoo, Australië van Karen Mermans - WaarBenJij.nu Nog eventjes - Reisverslag uit Coorparoo, Australië van Karen Mermans - WaarBenJij.nu

Nog eventjes

Door: Kangaren

Blijf op de hoogte en volg Karen

17 Juni 2014 | Australië, Coorparoo

Het duurt niet lang meer voor ik iedereen weer tegen m'n boezem kan drukken om het bloemrijk te omschrijven.
In mei deed ik vele buitenschoolse activiteiten, maar ook pikte ik mijn observatieklassen weer op na mijn werkvakantie. En dus heb ik de voorbije weken in "mijn" klas gezeten en Greg de leerkracht heeft me elke keer weer nieuwe uitdagingen/ opdracht een gegeven. De ene keer is het een rollenspel van immigratie officieren op zoek naar nephuwelijke uitleggen, de volgende week was het mijn ouderlijk huis beschrijven aan hen, zodat ze een voorgevel ed konden tekenen adhv mijn beschrijvingen. En uiteraard kon ik hen een foto van het echte huis niet ontzeggen de week nadien. Of ik leg vocabulaire uit door hen de fabel van de vos en de raaf te vertellen (met volgens Greg perfecte intonatie). Het was zo leuk om dit grote avontuur weer in te stappen en zelfs nog wat verder te gaan. Maar uiteraard stopt het daar niet ... Rufus (de schooldirectrice) wil mij helemaal voorbereiden op het leerkracht-schaap, dus moet ik stilaan ook lesvoorbereidingen beginnen maken en moet ik beginnen nadenken over kleine stukjes les die ik tijdens de vrijdag-les kan geven. 's Vrijdags is eigenlijk optioneel, de groepen wat gemixt, dus een hele uitdaging. Best te wachten tot na Europa dus, want ik voel me nog niet klaar daarvoor :-s
En ik ben niet de enige die voor een "klas" zal staan. Peter's kantoor had hem voorgesteld of hij zich wil opleiden tot trainer zodat hij bijscholingen en trainingen kan geven, uiteraard allemaal gespecialiseerd in het hele "boor-wereldje". Hij heeft zich intussen opgeleid, dus hij is er wel al klaar voor!
Maar voorlopig moet hij die plannen nog even opbergen, want hij is vandaag vertrokken om internationaal te gaan werken ... Waw, klinkt zo spectaculair! Hij is nu weg voor vier weken Papua Nieuw Guinea. Ik ben erg benieuwd hoe hem dit avontuur zal bevallen ... Hij keek er alvast erg naar uit: een totaal verschillend landschap dan die (voor hem) saaie woestijn - nu de jungle en nog eens internationaal vliegen - op kosten van het bedrijf.
Dus ja, de laatste weken voor mijn bezoek, zal ik zonder Peter moeten doorbrengen, maar ik ben zeker dat de vrienden, school en werk mij goed zullen opvangen ;-) en niet te vergeten, de World Cup is on, dus er worden hier erg veel voetbalmatchen opgenomen en op menselijker tijdstippen bekeken!!! Mss, niet zo erg dat ik alleen thuis ben?
Soit, maar een kort verslagje, ik zie jullie allemaal in een dikke maand! Het aftellen kan beginnen ...
Btw, mss nog ff mailen wanneer jullie vakantieplannen zijn?

• 17 Juni 2014 - 11:19

Gitte:

Hey Karen,

Wij vertrekken 12 juli op verlof tem 19 juli. De week erna heb ik nog verlof tot vrijdag den 26 ste. Dan zou het kunnen dat wij nog enkele dagen weg zijn naar Herresbach.

-x- Gitte

• 26 Juni 2014 - 20:13

Van De Putte Frieda En Maria:

Geweldig dat we U weerzien in de vertrouwde omgeving.We zullen elkaar ontmoeten zondagmorgen in het Boelaarpark, tot dan

Groetjes

Frieda en Maria vanuit Zwitserland