Colombo, niet de detective - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Karen Mermans - WaarBenJij.nu Colombo, niet de detective - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Karen Mermans - WaarBenJij.nu

Colombo, niet de detective

Blijf op de hoogte en volg Karen

07 Augustus 2012 | Sri Lanka, Colombo

Voila, hier zitten we dan ... alweer "aan de andere kant van de wereld" :-)
Maar deze keer ben ik voor het eerst in Azie. Winke en ik zijn goed aangekomen in Colombo, zonder noemenswaardige problemen. Tenzij mijn zonnebril breken op de trein, net voorbij Antwerpen Berchem, wordt meegerekend ;-)
Hier in Colombo woont Isabelle, een vriendin van Winke. Zij kwam enkele maanden geleden naar hier om een extra stage te doen. Zij zal in totaal een jaar in Sri Lanka blijven. Wat leuk om haar hier terug te zien. En zij vindt het echt geweldig om bezoek te krijgen vanuit Belgie. Er bleek wel een probleem te zijn met onze komst - de schoolboard wil blijkbaar niet dat wij bij Isabelle logeren, dus verhuisden we naar een vriend van haar. Nu hebben we onze eigen slaapkamer MET private ensuite ... yeah, yeah ...
Ik had gedacht (gevreesd) dat ik Colombo nogal chaotisch en overrompelend zou vinden, maar dat valt tot nu toe echt goed mee :-) We zullen zien na morgen. Morgen zou het plan zijn om met z'n vieren (binnen een half uurtje komt de taxi ons oppikken om Katia van de luchthaven te halen) naar Fort en Pettah (de twee belangrijkste wijken in Colombo) te gaan. Ik ben benieuwd :-)
Winke en ik hebben onze eerste dag (alleen) al overleefd en zijn al trots op onszelf, omdat we - net als de echte locals - de straat kunnen oversteken zonder in een ongeval te belanden of het te veroorzaken. Vandaag hebben we ook onze eerste Boedhistische tempel bezocht.
hm, ik heb op dit uur (het is nu 3 AM) weinig inspiratie, maar ik maak dit wel goed bij een volgend verslag ...
Slaapwel (alle, nog niet voor ons),
Winke en Karen

PS: Sigrid, ik zou blijkbaar nog steeds in de running zijn om toch nog naar India te kunnen komen :-)) I'll keep you posted

  • 08 Augustus 2012 - 08:56

    Geertrui:

    Super dat jullie goed aangekomen zijn & leuk dat je weer blogt :-)

  • 08 Augustus 2012 - 10:03

    Inge:

    Hey Karen,

    geniet van je reis en leuk dat we je avonturen kunnen volgen!

    Groetjes,

    Inge

  • 08 Augustus 2012 - 18:30

    Paps ( Die Van Winke ):

    Ben ook erg blij met jullie dagelijkse ( ?) blog , nu nog wat foto's misschien.
    Het thuisfront van waaruit niet veel te melden valt ,omdat de helft ervan op brugpensioen is vanaf deze week .

  • 08 Augustus 2012 - 22:42

    Sigrid:

    Wat leuk om al direct van jullie te horen! Hou me op de hoogte van je visa-perikelen! Groetjes x

  • 12 Augustus 2012 - 22:36

    Aurora:

    Heel veel plezier, geniet en verwonder je in Sri Lanka!

    Ga jullie volgen!

    Groetjes Aurora

  • 14 Augustus 2012 - 14:01

    Sarah R:

    Hey Karen,

    Leuk om je weer te kunnen volgen.
    Hoe lang blijf je eigenlijk weg?

    Tot hoors!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Colombo

Karen

voila, eindelijk bereik ik het tijdperk van e-dagboeken en reisverhalen

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 38086

Voorgaande reizen:

17 Juni 2015 - 17 Juni 2015

M'n thuis is waar m'n stella staat

23 November 2013 - 15 Maart 2015

Ik ben er ondersteboven van

15 Oktober 2012 - 13 Oktober 2013

een nieuw avontuur

05 Augustus 2012 - 11 September 2012

Afstudeerreis Winke

02 Augustus 2010 - 02 December 2010

Cutting Karen goes solo

Landen bezocht: