Mijn eerste weken in OZ - Reisverslag uit Clovelly, Australië van Karen Mermans - WaarBenJij.nu Mijn eerste weken in OZ - Reisverslag uit Clovelly, Australië van Karen Mermans - WaarBenJij.nu

Mijn eerste weken in OZ

Door: Kangaren

Blijf op de hoogte en volg Karen

28 Oktober 2012 | Australië, Clovelly

Mijn eerste weken in Australia.
De laatste dagen in Belgie waren nog druk en bijna hectisch ... Maar eens je in de luchthaven komt, valt alle stress van je af. Ik ben klaar voor mijn nieuwe avontuur. De mevrouw achter de in-check-balie wist mij te vertellen dat British Airways het vliegtuig eigenlijk overboekte, dus ze kon mij nog geen seat geven tussen London en Sydney ... Hm ... Ik zou er toch wel graag geraken. Maar meestal kunnen ze mij tegen boarding time al een zitje geven of een up-grade. Euh, liefst de up-grade dan ;-) En inderdaad tegen de tijd dat ik mag boarden, heeft de vriendelijke dame mij al een zitje versierd.
De vlucht van London tot Sydney zit ik naast een Franse dame, die op bezoek gaat bij haar dochter in New Caledonia (NOG verder dan Australia of Nieuw Zeeland). En ik krijg complimenten over mijn Frans :-) en ik twijfelde nog wel of ik ermee kon "uitpakken" in mijn Australian cv. Tja, de logica van het lot is soms moeilijk te volgen.
Adrian stond me op te wachten aan Sydney Airport - hoe fijn om hem na ongeveer twee jaar terug te zien! Op naar zijn nieuwe flat, want hij is ondertussen verhuisd naar Clovelly. Clovelly is een suburb van Sydney vlakbij de zee, tussen Bondi en Coogee. Zalig ... van uit de living hebben we zicht op de oceaan (walvissen die in de verte passeren, surfers die bijna constant in de zee rondhangen, ...)!!!! Jaja, ook hier ben ik weer met mijn gat in de boter gevallen.
En blijkbaar start er net een biennale Sculptures by the Sea. Oh, dat vind ik altijd kei gezellig. En bij een van de sculptures word ik door een freelance fotograaf getrokken :-) all right.
'S vrijdags vertrekken we op een kleine road trip - ongeveer een week. We gaan langs de mama, woont in Riverston (andere kant van Sydney, dus een uurtje rijden). Daarna blijven we tijdens het weekend bij de zus en haar man, Karen en Geoff en kinderen. Zij wonen in Tamworth, een stad meer naar het Noord-Westen van Sydney. Zo leuk, compleet met gastenkamer voor mij en een zwembad in de tuin.
Daarna trekken we verder naar Dorrigo, een plaatsje nog verder naar het Noorden, maar "iets" dichter naar de kust. Omdat het hoger gelegen is, is het frisser daar. Maar prachtig ... Het natuurpark met het regenwoud, het "ongerepte" Platypus Flat camping plaatsje, mooi. Na Dorrigo is het tijd voor het betere kustwerk in Coff's Harbour. Deze kuststad is bekend om zijn Big Banana. Nu we aan de kust zijn, stoppen we ook in Newcastle waar Matthew woont. Matthew is de andere kerel met wie we in Tasmania rond trokken. Dus nog even een nachtje daar slapen en dan kunnen we beginnen aan onze terugtocht in Sydney. Over de Harbour Bridge de stad binnenrijden, zalig toch!
'S avonds gaan Adrian en ik in HET Sydney Opera House naar een toneelstuk kijken. Het gaat over hun nationale feestdag, Australia Day op 26 Januari. Zo grappig, ik heb echt goed gelachen! Zelfs het meeste van de Aussie slang kon ik verstaan, dus ja, m'n Engels zal wel voldoende zijn.
Vanaf morgen staat het werk zoeken op m'n agenda. Benieuwd hoe dat zal verlopen. Ik hou jullie op de hoogte.

Oh, van het gekrijs van de papegaaien, de fantastische lach van de Kookaburra, het bliepje van het voetgangerslicht, de g'day mate's tot de surfing metaliteit, ... Tja, what can I say ... Dat is voor mij het Australia waarvoor ik blij ben hier terug te zijn! :-)

  • 28 Oktober 2012 - 16:42

    Kris:

    Leuk van je te horen. Bbq is terecht.
    Veel succes daar met het zoeken naar een job. Geniet van het zonnetje en het mooie uitzicht.

    groetjes
    Kris

  • 28 Oktober 2012 - 17:56

    DeLuke:

    Ook van onze kant: leuk van je te horen.
    Geniet van de ervaringen en veel succes met de zoektocht naar een job.

    Groetjes,

    Wij

  • 29 Oktober 2012 - 09:05

    Inge:

    Leuk om te horen dat je goed bent aangekomen.
    Geniet er nog van en veel succes met de zoektocht naar een baantje!

    Groetjes,

    Inge

  • 29 Oktober 2012 - 12:08

    Goedhartjes:

    Moet telepathie zijn, vroeg net aan Kris of ze al iets van je had gehoord want begon al ongerust te worden. Weer nergens voor nodig, zie ik in het verslagje!
    Succes bij het zoeken naar je baan

  • 29 Oktober 2012 - 14:13

    Sarah R:

    Wow Karen, ziet er goed uit! Veel succes met het vinden van een baan die je verdere rondreis kan financieren :-)

    xxx

  • 29 Oktober 2012 - 14:36

    Van De Putte Maria:

    Woh Karen in Sydney en Bondi beach daar ben ik ook geweest met Inge de zus van Karen Van De Putte, dat was in het jaar 2000, ze waren daar het strand aan 't bewerken en wij ons maar afvragen wat zijn ze hier nu bezig, tot we later met de OP spelen beach voley volgde op de TV, zot van ons wat hebben we daar om gelachen.

    Geniet nog van Australia en tot in het natte koude België

    Groetjes

    Maria



  • 29 Oktober 2012 - 15:51

    Luc Vervloet:

    Veel geluk succes daar bij onze tegenvoeters!

    Tante K en nonkel L

  • 29 Oktober 2012 - 20:40

    Geertrui:

    alvast goed aangekomen :-) geniet ervan!

  • 05 November 2012 - 08:59

    Bieke:

    Je hebt al een goed begin gemaakt van je nieuwe avontuur. Geniet ervan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Clovelly

een nieuw avontuur

take me back to the land of OZ

Recente Reisverslagen:

16 November 2013

Nieuw vertrek

05 November 2013

Tegenwerkingen en verwachtingen

01 Oktober 2013

Toeters en bellen

03 Augustus 2013

Verrassend

29 Juni 2013

Een nieuw avontuur
Karen

voila, eindelijk bereik ik het tijdperk van e-dagboeken en reisverhalen

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 38066

Voorgaande reizen:

17 Juni 2015 - 17 Juni 2015

M'n thuis is waar m'n stella staat

23 November 2013 - 15 Maart 2015

Ik ben er ondersteboven van

15 Oktober 2012 - 13 Oktober 2013

een nieuw avontuur

05 Augustus 2012 - 11 September 2012

Afstudeerreis Winke

02 Augustus 2010 - 02 December 2010

Cutting Karen goes solo

Landen bezocht: