Schoolvakantie of werkvakantie - Reisverslag uit Coorparoo, Australië van Karen Mermans - WaarBenJij.nu Schoolvakantie of werkvakantie - Reisverslag uit Coorparoo, Australië van Karen Mermans - WaarBenJij.nu

Schoolvakantie of werkvakantie

Door: Kangaren

Blijf op de hoogte en volg Karen

01 Mei 2014 | Australië, Coorparoo

Als student heb je uiteraard ook schoolvakanties tussen je blokken van lessen. Dus ja hoor, na mijn eerste "trimester" had ook ik schoolvakantie. Maar zoals ook tante monique en nonkel koen nu kunnen beamen, Australia is niet het goedkoopste land, dus zoveel mogelijk kunnen werken is de periode om centen te verdienen. Dus crazy working school holidays, here I come :-). Dus ja, de tijd gaat razend snel en voor je het beseft is het al de dag van de arbeid (hier niet gevierd).
Maar mss het meest interessante feit van de voorbije twee maanden is dat ik bezoek kreeg van tante monique en nonkel koen! Mss moet ik toekomstige bezoekers waarschuwen - ik heb de gewoonte nogal emotioneel te reageren bij de eerste reactie. Maar geen nood, het is maar voor de eerste minuut ;-). Ik vond het geweldig om hen op te pikken van de luchthaven en hen mee naar ons appartement te nemen. Weg van ho(s)tels en gewoon thuis kunnen zitten. En zeker na twee maanden rondtrekken om dan nog eens op bezoek te komen, zalig rustig! Dus ja, nieuwe bezoekers om rond te leiden - een perfecte voorbereiding op of practisering van mijn toerisme studies, nietwaar. Ik kon mij uitleven om een verlengd weekend in elkaar te steken, maar pfffffff, erg moeilijk te kiezen wat allemaal te doen. Of misschien moet ik zeggen, wat ik allemaal moet schrappen. Maar we hadden een erg fijn weekend. En zaterdags vergezelde Peter ons :-) al bleek het instinct om nederlands te praten met de familie soms iets te groot, oops. Maar al bij al een geweldig gevulde dag.
In maart was ik erg druk in de weer met mijn studies/ projecten in elkaar boxen. De laatste drie weken van onze trimester hadden we geen leerkracht meer, want blijkbaar had onze leraar zijn droomjob gevonden. En dit was duidelijk niet in het onderwijs ... Het was een grote farce om eerlijk te zijn, want hij vertelde ons dit niet. Dus plots kwam er een andere leerkracht binnenwandelen, voor zijn eigenlijke klas, om ons erbij te nemen. Om toch maar iemand te hebben die onze projecten gedeeltelijk kon beoordelen. Tssss, en daarvoor moeten wij dan zoveel geld betalen?! Ach, heb al laten weten aan de school dat ik niet erg tevreden ben hoe die weken verlopen zijn.
Ondertussen zijn onze lessen opnieuw gestart en hebben we een nieuwe leerkracht. Het is de eerste maal dat ze in het onderwijs stapt, maar ze heeft wel een 10 jaar ervaring uit het werkveld. En ze lijkt erg aangenaam. We zullen dus zien hoe het verder verloopt.
Ook zijn Peter en ik nog eens op bezoek geweest in Tullamore. ZALIG!!!! Om terug tussen de velden rond te rijden en iedereen terug te zien. En terwijl wij gezellig in de tuin bijkletsten met Craig en Jenny, was een van de honden op haar hoede. En ja hoor, ... Goed gezien ... Een slang in de tuin. Gelukkig had Craig tijd genoeg om zijn geweer te nemen en de slang was niet meer. Niemand in Tullamore die daarvan opschrikt. Het is er te gewoon om slangen in de tuin tegen te komen, ondanks alle slang-repellent methodes. En de meesten hebben dan ook een geweer, zijn lid van de gun club en kunnen de slangen op die manier verdrijven. Echt wel heel anders dan the city life.
Please, laat me weten wat er in jullie leven gebeurd. Ik denk erg veel aan jullie en mis jullie!

  • 01 Mei 2014 - 20:33

    De Goedhartjes:

    Hoi Karen
    Wat goed zo'n vakantie hé! Ook al is het om te werken, je kan je verstand eens op nul zetten. Wij geniet hier ook van een heerlijk verlengd weekend en beginnen aan de laatste voorbereidingen van ons spetterend volleybaltornooi in het park volgend weekend! Stuur een beetje van jouw mooi weer naar de andere kant van de aardbol, dan wordt het tornooi weer zo zalig als vorig jaar! Veel liefs
    De goedhartjes

  • 02 Mei 2014 - 09:14

    Monique Huys:

    Dag Karen,

    Bedankt voor het verslag en de fotos. Wij waren ook heel erg blij jou en Peter te zien. We hebben genoten van onze rondreis in Australie en van jullie gastvrijheid. We vertellen het voort, straks krijgen jullie meer bezoek dan je lief is..... een dikke knuffel

  • 05 Mei 2014 - 21:11

    Dirk Van Den Fonteyne:

    Dag Karen ,

    Leuk van nog iets van jou te horen , hopelijk komt alles nog goed met je cursus.
    Bij ons loopt het leven zijn normale gangetje, Sigrid gaat terug werken sinds april en Winke houdt zich gedeisd in UK.
    Wij hebben 2 weken geleden een gite gehuurd in Pas De Calais en dan is Winke met haar Engelse vriend ( Christopher ) overgekomen samen met Sigrid en Majid ( en Idris natuurlijk ).
    We hadden goed weer , genoten van een prachtig uitzicht van uit ons terras.
    Ik heb Monique en Koen nog niet gezien sinds hun terugkomst , misschien kunnen ze ons ook warm maken voor een bezoek , het zal dus vooral van hun overtuigingskracht afhangen...

    Groetjes
    Nonkel Dirk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coorparoo

Ik ben er ondersteboven van

Mijn nieuwe leven als (werkend)student in het land down under.

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2015

De fabeltjeskrant

26 April 2015

Op verzoek

19 Maart 2015

Make it happen

17 Februari 2015

B(l)each

19 Januari 2015

Dog days
Karen

voila, eindelijk bereik ik het tijdperk van e-dagboeken en reisverhalen

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 38038

Voorgaande reizen:

17 Juni 2015 - 17 Juni 2015

M'n thuis is waar m'n stella staat

23 November 2013 - 15 Maart 2015

Ik ben er ondersteboven van

15 Oktober 2012 - 13 Oktober 2013

een nieuw avontuur

05 Augustus 2012 - 11 September 2012

Afstudeerreis Winke

02 Augustus 2010 - 02 December 2010

Cutting Karen goes solo

Landen bezocht: