Komt dat zien, komt dat zien - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Karen Mermans - WaarBenJij.nu Komt dat zien, komt dat zien - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Karen Mermans - WaarBenJij.nu

Komt dat zien, komt dat zien

Door: Kangaren

Blijf op de hoogte en volg Karen

31 Maart 2016 | Australië, Brisbane

Komt dat zien, komt dat zien !!!

- Hoe lang mijn haar ondertussen is geworden
- Hoeveel rimpels ik heb gekregen haha
- Wie die Peter nu eigenlijk wel is
- Nee, als je je afvraagt of wij dat Australisch kleurtje hebben, dan kan ik je al gerust/ teleur stellen -> wij zijn nog steeds die 'Europese' bleekscheten ;-) Geen huidkanker voor ons (of toch nog niet vastgesteld).

Maar ja, het is gebeurd: wij komen eindelijk op bezoek in Europa. Komende juni kunnen wij zoveel mogelijk mensen verblijden met onze présence. Wij kijken er alvast erg naar uit om iedereen (terug) te zien! Het zal een blitz-bezoek worden, want onze tijd moet verdeeld worden over beide landen en families/ vrienden, tijd om die verre trip te maken en een paar dagen waarin wij 'vakantie' hebben. Wij zullen in Belgie zijn vanaf 15 juni, mijn broers verjaardag en vliegen weer uit de maandag nadien, 20 juni. Om alles een beetje geregeld te krijgen willen wij jullie graag uitnodigen om samen "een pint te pakken" op zaterdagavond 18 Juni, op de Dageraadplaats. Ik weet niet alle namen meer, maar als de Moeskop er nog is, dan daar (anders 't Zeezicht) vanaf 16u. En als ik mij niet vergis is er een speeltuin en speelplein waar de kinderen terecht kunnen. Wij hopen jullie massaal daar te zien! Voor diegene die net dan moeten concerten voor het Koningshuis of zo, laat iets weten en dan vullen we een ander tijdslot in xx

Onze eerste stop is Engeland en ik moet toegeven, er gaan wat zenuwen mee gepaard. Ik heb nog niemand van Peter's familie gezien, tenzij 2 minuutjes over FaceTime. En Peter heeft mij al gewaarschuwd dat zijn familie "crazy" is, terwijl ik hoop dat dat liefkozend bedoeld is haha. Ieder huisje heeft z'n kruisje, nietwaar?! Peter komt van de Thames monding, en de regio heeft een promotievideo gelanceerd om meer Noord Nederlanders aan te trekken. Het zag er niet slecht uit en met Londen een klein uurtje treinen van Southend zit het wel snor. Ik wil mijzelf nog eens testen op hoogte - een uitzicht vanop de Shard, naar het schijnt het hoogste gebouw in de Europese Unie met z'n 306 meters. Maar zoals de meesten onder jullie wel weten, ben ik geen heldin wanneer het op hoogtes (winderig en open trappen) aankomt, dus zullen het weer moeilijke 'overwinningen' worden.
En na twee verjaardagen, van Peter's mama - die niet "weet" dat wij op bezoek komen, maar wel een weekje verlof moet plannen - en van Peter's oudste broer steken wij de plas over naar mijn Belgenlandje om onze Win zijn verjaardag te vieren e.d.
Ik heb het gevoel een beetje een voetje voor te hebben, want ik spreek vlot Engels. Hoewel, het accent van Peter's familie is lichtelijk anders dan zijn accent dat ik ondertussen zo gewoon ben. Peter kan enkel Engels spreken, en ik hoop dus op de 'goodwill' van jullie allen om jullie beste Engels boven te halen, zodat hij op z'n minst kan converseren

  • 31 Maart 2016 - 11:50

    Moeke:

    liefste Karen, wij tellen echt af om jullie te kunnen knuffelen. Nog wel eerst de logeerkamer flink
    opruimen... Laat die heerlijke Belgische zomer maar komen! Kus

  • 31 Maart 2016 - 14:47

    Geertrui:

    ik kijk er al heeeel erg naar uit, ook al ben ik enkel de 20e beschikbaar om je naar de luchthaven te voeren x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

voila, eindelijk bereik ik het tijdperk van e-dagboeken en reisverhalen

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 38041

Voorgaande reizen:

17 Juni 2015 - 17 Juni 2015

M'n thuis is waar m'n stella staat

23 November 2013 - 15 Maart 2015

Ik ben er ondersteboven van

15 Oktober 2012 - 13 Oktober 2013

een nieuw avontuur

05 Augustus 2012 - 11 September 2012

Afstudeerreis Winke

02 Augustus 2010 - 02 December 2010

Cutting Karen goes solo

Landen bezocht: