Onze eerste stop - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Karen Mermans - WaarBenJij.nu Onze eerste stop - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Karen Mermans - WaarBenJij.nu

Onze eerste stop

Door: Kangaren

Blijf op de hoogte en volg Karen

04 Juni 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Onze eerste stop

He he, de eerste vlucht zit erop. En ... Peter leek telkens diep in slaap te zijn, terwijl ik zat te draaien en keren. Hm, ik zal dus wel kunnen slapen als we 's avonds in Engeland toekomen. We waren erg vroeg in de luchthaven, want Peter is overal op tijd. Maar blijkbaar hadden we onze tickets niet goed bekeken - het gangpad scheidde ons. Nu, dat was een kleintje. De man die naast mij zat (en zeer bereid was om te wisselen), had vrouw en kind enkele rijen voor ons zitten. Gelukkig vonden ook zij iemand om te wisselen, en dus na het opstijgen en wat leek op "musical chairs" bevond iedereen zich naast de rechtmatige partner.
Het boarden van onze vlucht leek wat vertraging te hebben, door de hevige regen. De hele vrijdag werd bijna de ganse Oostkust van Australie aangemaand voorbereid te zijn op stormweer, stortbuien, overstromingen, en springtij. Fjoew, vertrekken wij net op tijd ... Alhoewel, de weersvoorspellingen voor Engeland niet veel goeds laten zien.
Dan is het hier in Dubai wel andere koek, een warme 39°C en een hoge vochtigheidsgraad. Temperatuursgewijs voelden we ons onmiddellijk thuis, de stad is erg nieuw en voor een groot stuk nog steeds in aanbouw (wat we vermoeden, afgaande op de vele bouwwerven die voor het enige lawaai op deze slaperige zaterdagochtend). Maar er was niets open, geen koffiebar te bespeuren, en het vinden van een voetpad bleek moeilijk, maar eens op het pad gezet waren we vertrokken.
De Burj Khalifa, het hoogste gebouw (door de mens gemaakt), torent in de hoogte dat je er nekpijn van zou krijgen. Het is wel een "elegant" gebouw, dat optisch nog hoger lijkt doordat het slanker en slanker wordt naarmate je dichter bij de top komt. Peter heeft zijn hartje al kunnen ophalen in het auto-spotten. Bentleys, Mustangs en een Rolls Royce kwamen voorbij paraderen.
We gaan ticketjes kopen om naar de 124ste verdieping te zoeven - een 420 meter hoog - en zo een perfect panoramisch overzicht van Dubai te krijgen. En dan, moeten we terug naar de luchthaven om de volgende vlucht naar England te nemen. Peter's broer stuurde nog een bericht - hoe laat we nu ook weer toekwamen ;-) duidelijk familie van elkaar! Maar volledig ingelicht en aftellen naar onze aankomst ...

• 05 Juni 2016 - 16:45

Geertrui:

Bijna bijna bijna, nog een heel klein beetje nachtjes slapen en dan mag ik jou nog eindelijk terug eens in het echt een dikke knuffel geven :)

Ik kijk er naar uit & slaap wel