Breek de stilte - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Karen Mermans - WaarBenJij.nu Breek de stilte - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Karen Mermans - WaarBenJij.nu

Breek de stilte

Door: Kangaren

Blijf op de hoogte en volg Karen

14 Maart 2016 | Australië, Brisbane


Amai, wat hebben jullie allemaal lang moeten wachten op een update van deze kant van de globe. Dit is zeker niet van mijn gewoonte, waarvoor m'n excuses.
In mijn laatste verslag vertelde ik over het begin van mijn nieuwe carrière-avontuur. Nu kan ik melden dat ik besloten heb om dat avontuur vervroegd te stoppen. Werken als een reisagent, is niet enkel het waarmaken van iemands reisdromen, maar is een (duur) spelletje waarin ik moet proberen zoveel mogelijk producten te verkopen aan iedere client. Doe daarenboven het continue gevecht tegen online bookings, de vele regels die eigen zijn aan vlieg-tickets, mensen die hun plannen willen wijzigen op het laatste moment, suppliers die na 72 uur bevestigen of het hotel effectief vrij is, terwijl je client alvast betaald heeft, .... En dat voor 9 uur per dag (minimum) .... Hm, dan heb je een combinatie die mij duidelijk weerhield van updates, maar vooral in de laatste maand ervoor zorgde dat ik zeer gestresseerd rondliep, amper at en sliep - euh!!!!! Ok, dat is zeker niet hoe ik mijn carrière zie! En dus was voorbije vrijdag mijn laatste werkdag voor het reisagentschap.
Ik heb het geluk dat ik goede (werk)relaties onderhoudt en dus kan ik morgen alweer beginnen in de cafétaria van het Museum. Ik zeg duidelijk gelukkig, want de rekeningen blijven instromen, zoals iedereen zal beamen. Mijn gezondheid is me wat te dierbaar om elke dag tegen m'n zin naar het (permanent contractueel) werk te gaan! En ik weet dat ik geen betaalde ziektedagen kan gebruiken, noch betaald verlof, maar het zal mijn stressniveau ten goede komen. Ik weet nog niet goed wat ik verder wil doen, maar dat zal zich op termijn uitwijzen.
Peter's job is nog steeds enorm onzeker. Begin January werd hij uitgestuurd, maar strooide zandstormen die duinen verschoven en wegen bedolven roet in het eten, en regenwolken die het lang verhoopte hemelnat tot de Outback bracht zorgde ook voor diepe regenplassen (bijna kleine meren), zodat de mannen vervroegd naar huis werden gestuurd. En dus zat hij weer thuis voor een 5-tal weken, maar ondertussen is hij weer weg. En toeval wil dat er weeral zware stormwolken over centraal Australia zwerven. Er doen veel verhalen de ronde dat de mannen terug thuis zouden zijn voor het verlengde paasweekend ... Maar het kan dus ook het einde van deze week zijn. Ik hou jullie op de hoogte!

  • 14 Maart 2016 - 19:56

    Karen:

    Goeie beslissing, Karen! Wijs van jou!
    Groeten uit het Te Boelaerpark van de Goedhartjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

voila, eindelijk bereik ik het tijdperk van e-dagboeken en reisverhalen

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 37989

Voorgaande reizen:

17 Juni 2015 - 17 Juni 2015

M'n thuis is waar m'n stella staat

23 November 2013 - 15 Maart 2015

Ik ben er ondersteboven van

15 Oktober 2012 - 13 Oktober 2013

een nieuw avontuur

05 Augustus 2012 - 11 September 2012

Afstudeerreis Winke

02 Augustus 2010 - 02 December 2010

Cutting Karen goes solo

Landen bezocht: